Handelsbetingelser for Naturvelsam.dk
Sådan handler du hos Naturvelsam.dk
Det er let at handle hos Naturvelsam, og er der noget du ønsker, men ikke lige kan finde, så kontakt os – vi hjælper dig gerne.
Alt hvad du behøver at gøre er at sende en forespørgsel.
Det kan du gøre ved at:
- bruge kontaktformularen under Kontakt
- sende en SMS
- skrive en email
Har du brug for at få fat på os på anden vis, finder du os her:
Naturvelsam
Bogårdsvej 522
3050 Humlebæk
Opstår der spørgsmål eller problemer, mens du handler, så tag kontakt til os med det samme.
Vi bestræber os på at svare hurtigst muligt, og altid inden for 24 timer, og du vil ofte opleve at få svar med det samme.
Hurtigste kontakt og svar er via SMS til 31410924..
Opstår der spørgsmål eller problemer, mens du handler, så tag kontakt til os med det samme. Vi bestræber os på at svare hurtigst muligt, og altid inden for 24 timer, og du vil ofte opleve at få svar med det samme.
Hurtigste kontakt og svar er via SMS til 31410924.
Kundeoplysninger:
For at vi kan levere varer til dig, har vi brug for følgende oplysninger. Vi deler ikke dine oplysninger med andre.
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
Indsamling af data på websitet:
Naturvelsam.dk samler fra tid til anden oplysninger ind om, hvordan webshoppen bruges via cookies. Vi bruger dem til at sikre, at vores varer er relevante og at al teknikken nu også fungerer som den skal, så din oplevelse af butikken bliver så god som mulig.
Vi kan ikke se, at det er dig specifikt, der udfører en handling, men vi kan se, hvis der er mange, der eksempelvis har problemer med at lægge en bestemt vare i kurven o.l.
Betaling:
Der er et væld af betalingsmuligheder hos Cosy Animals og uanset hvilken en du vælger, opkræves der ikke gebyr, selvom vi gerne må:
- Kreditkort som eksempelvis Visa og Mastercard
- PayPal
- MobilePay
Betalingen trækkes i forbindelse pakning og afsendelse af din pakke.
Vær opmærksom på, at der ved enkelte typer specialbestillinger og forudbestillinger i forbindelse med specialtilbud kan forekomme betaling i forbindelse med bestilling hos leverandøren.
Du vil altid være orienteret om dette, og modtage en leveringdato, inden købet finder sted.
Leveringstid:
Ved varer på lager:
Uanset forsendelsesmetode er leveringstiden mellem 1-3 dage.
Vi bestræber os på at få din bestilling afsted inden for et døgn fra bestillingen er foretaget på hverdage. Ændringer i leveringstid kan forekomme i perioder eksempelvis omkring jul, men det vil fremgå af banneret i toppen af websitet.
Vælger du at afhente dine varer selv, aftales tidspunktet nærmere via mail eller telefon.
Ved bestillingsvarer:
Ved bestillingsvarer og forudbestillinger underretter vi dig om det forventede leveringstidspunkt. Vær opmærksom på, at betalingen kan opkræves forud i nogle tilfælde.
Digitale varer:
Digitale varer som eksempelvis e-bøger eller software leveres, så snart din betaling er registreret i systemet. Der er ingen fortrydelsesret på disse.
Bøger købt i forsalg:
Ved bøger, der købes i forsalg, trækkes pengene, inden bogen leveres.
I forslagsperioden fås bogen til en lavere pris end den endelige pris. Til gængæld trækkes penge før leveringen af produktet. Det skyldes, at forsalget er med til at finansiere bestilling og trykning af bogen. Til gengæld kan købet til enhver tid hæves og frem til 14 dage efter at leveringen har fundet sted, og der er 2 års reklamationsret fra den dag, du modtager bogen.
Forsendelse:
Vi benytter kun forsendelser der er forsynet med en tracking kode, så du altid kan spore din pakke, medmindre der er bestilt lokal levering eller afhentning.
Forsendelse med lokallevering:
Her bringer vi personligt ud – gælder dog kun i Humlebæk
Forsendelse med fragtfirmaer:
Forsendelse sker med GLS , DAO eller Bring med eller uden omdeling.
Der er en fast pris på 45 kr., hvis varen leveres til pakkeshop.
Pris for omdeling/levering på adresse er 65 kr.
Fragten er gratis ved køb over 350 kr., såfremt leveringen er bestilt til pakkeshop, eller hvis du er i besiddelse af an kupon, der giver adgang til fri fragt.
Fortrydelsesret:
Du har ifølge loven 14 dage til at fortryde dit køb.
Fortrydelsesretten udregnes fra den dag, du modtager varen.
Ved køb af digitale produkter som e-bøger og software bortfalder din fortrydelsesret, da varen leveres umiddelbart efter køb.
Ved varer købt under 2. sortering bortfalder fortrydelsesretten.
Ved varer købt i forsalg er fortrydelsesretten udvidet, så den gælder 14 dage efter leveringen af købet.
Ved køb af fødevarer, kosmetik, personlig pleje og hygiejneprodukter, er der af sikkerhedsmæssige og hygiejniske årsager ingen fortrydelsesret, hvis produktet er åbnet.
Returregler:
Du har altid 14 dages returret.
Returretten udregnes fra den dag du modtager varen, og du skal give Naturvelsam besked om, at du ønsker at returnerer varen inden fristen fortrydelse udløber, altså 14 dage fra modtagelsen.
Returnering kan ske ved:
– at du sender varen retur via postvæsenet eller GLS (du betaler selv fragtomkostningerne ved returneringen)
– at levere varen tilbage på adressen Naturvelsam, Bogårdsvej 522, 3050 Humlebæk.(Dog kun efter forudgående aftale).
Bemærk: Du kan IKKE fortryde ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give Naturvelsam tydelig besked om dette.
Returnerede varer skal være i væsentlig samme stand, som da du modtog varen og helst sendes retur i ubeskadiget original emballage.
Det er dit ansvar, at varen er pakket forsvarligt, og at pakken når frem til os – du sikrer dig bedst ved at sørge for, at der følger et trackingnummer med på forsendelsen, så den kan spores, hvis det bliver nødvendigt.
Nummeret bedes du sende til os.
Er varen åbnet eller taget i brug og medfører det en forringelse af varens salgsværdi, kan returretten dog ikke automatisk gøres gældende.
Madvarer, kosmetik og personlig pleje tages ikke retur af hensyn til sikkerhed, og hygiejne, hvis produktet har været åbnet.
Varer der er købt under 2.sortering tages ikke retur.
Du hæfter for al anden håndtering end det der er nødvendigt for at fastslå varens art, funktion og egenskaber.
En tommelfingerregel er, du bør behandle den ligeså forsigtigt som stod den på en hylde i en fysisk butik.
Overskrides dette betragtes varen som brugt og værdien som forringet, og du vil kun få en del eller ingen penge tilbage alt efter, hvor stor forringelsen skønnes at være.
Er du i tvivl, så benyt kontaktformularen eller kontakt os gerne på support@naturvelsam.dk
Ved returnering skal du vedlægge følgende:
– afsenderadresse
– kopi af faktura eller ordrenummeret
– årsag til returnering og ordrenummer
– Kontonummer
Pengene refunderes som udgangspunkt til den konto du har betalt fra, men har du skiftet hævekort, skal du vedlægge det kontonummer, som du ønsker pengene overført til.
Ekspeditionstiden typisk er 3-5 hverdage, såfremt vi har alle oplysninger.
Evt. værdiforringelse af varen vil blive fratrukket beløbet, inden det tilbageføres til din konto. Fragt refunderes ikke.
Reklamationer:
Som købeloven foreskriver, er der 24 måneders reklamationsret på alle varer.
En vare, der reklameres, repareres eller ombyttes som udgangspunkt, men det kan også ske, at pengene tilbagebetales. Det hele afhænger af den konkrete vare og situation.
En forudsætning for at der er tale om en reklamation er dog, at fejl og mangler ikke er opstået som følge af din egen fejlagtige brug af varen eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for en rimelig tidsramme, efter at du har konstateret manglen, og du skal kontakte Naturvelsam, inden du sender varen retur. Brug kontaktformularen under Kontakt.
Skriv i detaljer, hvad problemet med varen er og vedlæg et foto, hvis relevant. Så sender vi dig et returnummer, som du skal vedlægge reklamationen.
Varen skal være forsvarligt pakket, således at der ikke kan opstå yderligere skader på den.
Reklamerer du inden 2 måneder, vil reklamationen altid blive anset for at være rettidig.
Varen sendes retur til:
Naturvelsam
Bogårdsvej 522
3050 Humlebæk
eller afleveres på adressen efter forudgående aftale.
Naturvelsam refunderer de fragtomkostninger, som du har i forbindelse med returnering af varen, såfremt reklamationen er berettiget og såfremt der er tale om rimelige omkostninger, som er den billigste forsendelsesmetode, der inkluderer tracking.
Det er dit ansvar, at varen når frem til os, og vi skal bede om kopi af kvitteringen for fragten, for at kunne refundere den.
Rimelig betyder, at prisen ikke er højere, end den vi selv betaler for at sende.
Klagemuligheder
På Konkurrence-og Forbrugerstyrelsens hjemmeside, kan du læse om, hvordan og hvor du skal klage angående forskellige varer.
Klager over produkter kan sendes til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
+45 72405600
Nævnenes Hus
For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu
Ved klage skal vores email adresse angives: info@sortmedia.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.
Hvem ejer Naturvelsam:
Ecosyan
v/ Maria K. Larsen
Bogårdsvej 522
3050 Humlebæk
SE: 43630873
Tlf: 31410924
Kontakt: Brug kontaktformularen under Kontakt eller skriv til support@naturvelsam.dk
Ecosyan er en personligt ejet virksomhed, der ligger Sort Media CVR: 33292414.